Het doel van het C.C. is om nog beter te voorzien in een onderwijsbehoefte van een hoogbegaafde leerling. Leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong, die niet genoeg hebben aan de verrijkingsstof die in de groep geboden wordt, worden in staat gesteld om op gezette tijden met andere kinderen te werken aan didactische uitdagingen en aan de slag te gaan met gelijkgestemde kinderen. Leren leren, leren samenwerken, leren denken zijn de uitgangspunten.
Het C.C. is geen vervanging van de basisschool, maar een aanvulling.

Van het C.C. kan het volgende verwacht worden:

  1. Het C.C. neemt leerlingen aan volgens een selectieprocedure via een onafhankelijke toelatingscommissie.
  2. Het C.C. beschikt over een gespecialiseerd team.
  3. Het C.C. werkt volgens de leerprincipes van Building Learning Power (een manier van leren om het lerend vermogen bij kinderen te ontwikkelen).
  4. Het C.C. werkt met een online leeromgeving.
  5. Het C.C. werkt met persoonlijke leerplannen per leerling.
  6. Het C.C. houdt van iedere leerling een logboek bij.
  7. Het C.C. belegt 1 x per jaar een ouder-infoavond.
  8. Het C.C. nodigt de ouders 2x per jaar uit voor een gesprek om te praten over de voortgang en resultaten van de leerling.
  9. Het C.C. geeft eens per maand een Nieuwsbrief uit met informatie.
  10. Het C.C. zorgt ervoor dat de eigen basisschool ten alle tijde inzicht kan hebben in het logboek.

Het team van C.C. werkt volgens de volgende gedragsregels:

  1. Het team ziet de begaafde leerling wel als gelijkwaardig, maar niet als gelijke. De relatie moet altijd een relatie blijven van opvoeder en opvoedeling en in deze relatie is per definitie sprake van ongelijkheid.
  2. Het team handelt integer en respectvol en zijn voor betrokkenen in de begeleiding eerlijk en betrouwbaar.
  3. Het team laat een hoog niveau van professionaliteit zien en streeft daarbij naar een groeiende deskundigheid die onder meer zichtbaar wordt in reflectie op het persoonlijk professioneel handelen.
  4. Het team handelt volgens de profielschets van specialist Hoogbegaafdheid.
  5. Het team houdt zich aan de grenzen van de onderwijskundige bevoegdheid en kennis.  De grenzen worden bewaakt, gerespecteerd en niet  overschreden.
  6. Het team verzorgt de begeleiding binnen de doelen die de organisatie stelt aan het onderwijs aan begaafde kinderen.
  7. Het team zoekt steeds afstemming in de belangen van alle betrokkenen (kind, ouders en eigen basisschool), waarbij het belang van het kind leidend zal zijn.
  8. Het team verstrekt geen informatie aan personen die niet rechtstreeks en aantoonbaar bij de begeleiding van de leerling of leerkracht zijn betrokken.

Het Comperio College is een aanvulling op de reguliere basisschool
en zeker geen vervanger hiervan.

Het Comperio College is toegankelijk voor alle leerlingen die voldoen aan het vastgestelde profiel (zie tabblad "Voor wie"). Voor leerlingen van de Stichting Comperio is deze voorziening kosteloos. Leerlingen afkomstig van andere besturen worden toegelaten volgens dezelfde procedure, mits er ruimte is in de bestaande groepen en tegen een vergoeding van € 833,- per schooljaar.